کمک بانک جهانی به اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد برای مبارزه با بحران اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی بیش از 80 میلیون دلار به افغانستان کمک خواهد کرد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد 84 میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند.

براساس بیانیه بانک جهانی مبلغ 70 میلیون دلار آن از طریق صندوق امانی افغانستان (ای.‌آرتی.‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی.‌دی.‌ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد.

«ملیندا گود»، مسئول بخش افغانستان بانک جهانی تصریح کرد: انجمن توسعه بین‌المللی در 18 ماه گذشته چارچوب مشخص و مؤثری را برای هزینه این مبلغ در بخش‌های اشتغال، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته ملیندا گود ، با این کمک، آی.‌دی.‌ای می‌تواند به ارائه خدمات خود در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان در شش حوزه و 26 ولایت ادامه دهد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی همچنین اذعان داشت: این طرح با اعتبارات جدید، فعالیت‌های خود را در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری را برای زنان فراهم می‌کند و برای بازگشت‌کنندگان افغانستانی شرایط اشتغال و برخی خدمات دیگر را ارائه می دهد.

براساس گزارش نهادهای بین‌المللی، حدود 23 میلیون افغان طی سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستانرایزنی بی‌نتیجه کابل برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانیطالبان گزارش بانک جهانی درباره افغانستان را رد کرد

به گفته برخی صاحب نظران تحریم‌های اقتصادی و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان سبب افزایش فقر و بیکاری در این کشور شده است و کمک‌های بشری به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات  فعلی باشد.

بنابراین می‌بایست نهادهای بین‌المللی بر اساس اولویت‌های اقتصادی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای مشارکت کنند تا سبب ایجاد فرصت‌های کاری و کاهش تدریجی میزان فقر شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار